Thursday | 14 November 2019 | 17 Rabiul-Awal 1441

Fatwa Answer

Question ID: 299 Category: Permissible and Impermissible
Can we use Homeopathic medicines?

Asalaamualaikum,

I have heard that Homeopathic treatment for Allergies is not halal because the pills are preserved in some alcohol.

Please let me know if this is permissible or not.

Jazakallah!

لجواب وباللہ التوفیق

The alcohol used in the homeopathic medicines for allergy is not from grapes and dates, and its quantity is so little that it is non-intoxicating, therefore, there is room for its usage for treatment, though it is better to avoid using such medicines.

۔(مستفاد: امداد الفتاویٰ ۴؍۲۰۹، فتاویٰ رحیمیہ ۲؍۲۲۹ -۲۳۱، کفایت المفتی ۹؍۱۳۷)(احسن الفتاویٰ ۸؍۴۸۸)

ولایطلق لفظ الخمر إلا علی الأول من الأربعۃ وأما ما سواہا فیتخذ النبیذ من کل شیئ من الحبوب والثمار والألبان وتسمی ہذہ الأقسام بالأنبذۃ و حکمہا ما ذکروا أن القلیل أی القدر غیر المسکر حلال إذا کانبقصد التقوي علی العبادۃ، وحرام بقصد التلہي والکثیر أی القدر المسکر منہا حرام وہذا مذہب الشیخین للأحناف۔  (العرف الشذی علی ہامش الترمذی، أبواب الأشربۃ، باب ما جاء فی شارب الخمر ۲/۷-۸، وہکذا فی الہندیۃ رشیدیہ ۴/۴۸۱، اشرفی ۴/۴۹۷)

وقال محمدؒ ما أسکر کثیرہ، فقلیلہ حرام، أقول أن ہذا خاص بالأشربۃ المائعۃ دون الجامد، فلا یحرم قلیلہا؛ بل کثیرہا المسکر۔ (شامي، کتاب الأشربۃ، زکریا۱۰/۳۸، کراچي۶/۴۵۵)

والذي ظہر لي أن معظم ہٰذہ الکحول لا تصنع من العنب؛ بل تصنع من غیرہا، وراجعت لہ دائرۃ المعارف البریطانیۃ المطبوعۃ ۱۹۵۰ م ۱؍۵۴۴، فوجدت فیہا جدولا للمواد التي تصنع منہا ہٰذہ الکحول، فذکر في جملتہا العسل، والدبس، والحب، والعشیر، والجودار، وعصیر أناناس (التفاح الصوبري) والسلفات؛ والکبریتات، ولم یذکر فیہا العنب والتمر۔ (تکملۃ فتح الملہم، کتاب المساقاۃ والمزارعۃ / حکم الکحول المسکرۃ ۱؍۵۵۱ مکتبۃ دار العلوم کراتشي)

ما فی ’’ تکملۃ فتح الملہم ‘‘ : وبہذا تبین حکم الکحول المسکرۃ التی عملت بہا البلوی الیوم، فإنہا تستعمل فی کثیر من الأدویۃ والعطور المرکبات الأخری ،  فإنہا إن اتخذت من العنب أو التمر فلا سبیل إلی حلتہا وطہارتہا ، ولا یحرم استعمالہا للتداوی أو لأغراض مباحۃ أخری ما لم تبلغ حد الإسکار ، لأنہا تستعمل مرکبۃ المواد الأخری ، ولا یحکم بنجاستہا أخذاً بقول أبی حنیفۃ ۔ (۳/۶۰۸)

واللہ اعلم بالصواب

Question ID: 299 Category: Permissible and Impermissible
کیا ہومیوپیتھک دوا کی استعمال صحیح ہے؟

 

السلام علیکم

میں نے یہ سنا ہے کہ ہومیوپیتھی کا علاج جو ایلرجی وغیرہ کے لئے ہے، وہ جائز نہیں کیونکہ اس کی دوائی کی گولیوں کو کسی قسم کے الکحل میں رکھا جاتا ہے۔ براہ کرم اس کی حلت و حرمت کے بارے میں جواب دیجئے۔

جزاک اللہ۔

 

الجواب وباللہ التوفیق

ہومیو پیتھک دواؤں میں استعمال کیاجانے والا الکحل انگور اور کھجور کے علاوہ ہوتا ہے،اور اس کی اتنی کم مقدار ہوتی ہے جو نشہ آور نہیں ہوتی اس لئے علاجًا اس کے استعمال کی گنجائش ہے۔اگر چہ ایسی دواؤں کے استعمال سے بچنا بہتر ہے ۔

(مستفاد: امداد الفتاویٰ ۴؍۲۰۹، فتاویٰ رحیمیہ ۲؍۲۲۹ -۲۳۱، کفایت المفتی ۹؍۱۳۷)(احسن الفتاویٰ ۸؍۴۸۸)

ولایطلق لفظ الخمر إلا علی الأول من الأربعۃ وأما ما سواہا فیتخذ النبیذ من کل شیئ من الحبوب والثمار والألبان وتسمی ہذہ الأقسام بالأنبذۃ و حکمہا ما ذکروا أن القلیل أی القدر غیر المسکر حلال إذا کانبقصد التقوي علی العبادۃ، وحرام بقصد التلہي والکثیر أی القدر المسکر منہا حرام وہذا مذہب الشیخین للأحناف۔  (العرف الشذی علی ہامش الترمذی، أبواب الأشربۃ، باب ما جاء فی شارب الخمر ۲/۷-۸، وہکذا فی الہندیۃ رشیدیہ ۴/۴۸۱، اشرفی ۴/۴۹۷)

وقال محمدؒ ما أسکر کثیرہ، فقلیلہ حرام، أقول أن ہذا خاص بالأشربۃ المائعۃ دون الجامد، فلا یحرم قلیلہا؛ بل کثیرہا المسکر۔ (شامي، کتاب الأشربۃ، زکریا۱۰/۳۸، کراچي۶/۴۵۵)

والذي ظہر لي أن معظم ہٰذہ الکحول لا تصنع من العنب؛ بل تصنع من غیرہا، وراجعت لہ دائرۃ المعارف البریطانیۃ المطبوعۃ ۱۹۵۰ م ۱؍۵۴۴، فوجدت فیہا جدولا للمواد التي تصنع منہا ہٰذہ الکحول، فذکر في جملتہا العسل، والدبس، والحب، والعشیر، والجودار، وعصیر أناناس (التفاح الصوبري) والسلفات؛ والکبریتات، ولم یذکر فیہا العنب والتمر۔ (تکملۃ فتح الملہم، کتاب المساقاۃ والمزارعۃ / حکم الکحول المسکرۃ ۱؍۵۵۱ مکتبۃ دار العلوم کراتشي)

ما فی ’’ تکملۃ فتح الملہم ‘‘ : وبہذا تبین حکم الکحول المسکرۃ التی عملت بہا البلوی الیوم، فإنہا تستعمل فی کثیر من الأدویۃ والعطور المرکبات الأخری ،  فإنہا إن اتخذت من العنب أو التمر فلا سبیل إلی حلتہا وطہارتہا ، ولا یحرم استعمالہا للتداوی أو لأغراض مباحۃ أخری ما لم تبلغ حد الإسکار ، لأنہا تستعمل مرکبۃ المواد الأخری ، ولا یحکم بنجاستہا أخذاً بقول أبی حنیفۃ ۔ (۳/۶۰۸)

واللہ اعلم بالصواب