Thursday | 25 April 2024 | 16 Shawaal 1445

Fatwa Answer

Question ID: 178 Category: Miscellaneous
Preferred Age for Performing Circumcision

What is the preferred age for circumcision for males according to the Hanafi madhab? I read in one place that in the Prophet's time (Sallallaho Alyhi Wasallam) it was done at puberty and one narration explains that it was done on the seventh day of a child’s birth.

Walaikumassalam Warahmatullahi Wabarakatuhu

الجواب و باللہ التوفیق

There is no qawl (saying) regarding this issue associated with Imam-e-Azam Abu Haneefa Rehmatullah Aleh. However, there are different sayings of the fuqahah of the Hanafi madhab in this regard. One qawl is that performing a child’s circumcision on the seventh day of their birth is considered mustahab, Imam Nawavi has documented this as mustahab as well and Rasulullah Sallallaho Alyhi Wasallam had the circumcision of Hazrat Hasan and Hussain done on the seventh day of their birth.

The second qawl is regarding seven years of age because at that time the child has also been instructed to start praying salah. Therefore, for performing circumcision, the age of seven years is suitable so that the child can perform salah with complete taharah (cleanliness). Two other qawls are regarding the age of nine and ten years because at the age of ten the instruction to perform salah has further compulsion. It has been documented in Fatawah Hindiyah that it is mustahab to perform the child’s circumcision between the ages of 7 and 12. In the light of the above qawls, the fuqahah have written that before baloogh (i.e. reaching the age of puberty), whenever the child has the power to tolerate, his circumcision should be performed while keeping their health and general condition in consideration and it is best to do it in the least age possible. Without a valid excuse or reason, it is incorrect to delay the process of circumcision because with the increase in age the pain associated with the process of circumcision increases. (Extracted from: Fatawah Mehmoodiya Qadeem 15/153, Jadeed Dabhail 4/478 and 11/61, ar-Raheeq al-Makhtoom 1/83, Seerat-e-Mustufa 1/67)

وقال بعض المحققین من الحفاظ: الأشبہ بالصواب أنہ لم یولد مختونا۔ (شامي، کتاب الخنثی، مسائل شتی، زکریا ۱۰/ ۴۸۲، کراچی ۶/ ۷۵۲)

قد اختلف فیہ علی ثلاثۃ أقوال: أحدہا: أنہ ولد مختونا مسرورا، ویروی في ذلک حدیث لا یصح، ذکرہ أبو الفرج ابن الجوزي في الموضوعات، ولیس فیہ حدیث ثابت، ولیس ہذا من خواصہ، فإن کثیراً من الناس یولد مختونا -إلی اؓن قال- عن ابن عباس أن عبدالمطلب ختن النبي ﷺ یوم سابعۃ، وجعل لہ مادوبۃ وسماہ محمدا۔

(زاد المعاد ۱/ ۸۱، کذا في الخصائص الکبری ۱/ ۵۳، البدایۃ والنہایۃ، دارالفکر ۲/ ۲۶۵)

والأشبہ عند الحنفیۃ أن العبرۃ بطاقۃ الصبی إذ لا تقدیر فیہ فیترک تقدیرہ إلی الرأی۔ (الموسوعۃ الفقہیۃ ۱۹؍۲۹)

ابْتِدَاءُ الْوَقْتِ الْمُسْتَحَبُّ لِلْخِتَانِ من سَبْعِ سِنِينَ إلَى اثْنَتَيْ عَشْرَةَ سَنَةً هو الْمُخْتَارُ كَذَا في السِّرَاجِيَّةِ وقال بَعْضُهُمْ يَجُوزُ بَعْدَ سَبْعَةِ أَيَّامٍ من وَقْتِ الْوِلَادَةِ كَذَا في جَوَاهِرِ الْفَتَاوَى

(ہندیہ:۵/۳۵۷)

ووقت الختان غير معلوم عند الإمام فإنه قال لا علم لي بوقته ولم يرو عنهما فيه شيء وقيل سبع سنين وقيل لا يختن حتى يبلغ وقيل أقصاه اثني عشر سنة وقيل تسع سنين وقيل وقته عشر سنين لأنه يؤمر بالصلاة إذا بلغ عشرا اعتبارا أو تخلقا فيحتاج إلى الختان لأنه شرع للطهارة وقيل إن كان قويا يطيق ألم الختان ختن وإلا فلا

(مجمع الانہر:۴/۴۹۱)

( قَوْلُهُ وَقِيلَ سَبْعٌ ) لِأَنَّهُ يُؤْمَرُ بِالصَّلَاةِ إذَا بَلَغَهَا فَيُؤْمَرُ بِالْخِتَانِ ، حَتَّى يَكُونَ أَبْلَغَ فِي التَّنْظِيفِ قَالَهُ فِي الْكَافِي ، زَادَ فِي خِزَانَةِ الْأَكْمَلِ وَإِنْ كَانَ أَصْغَرَ مِنْهُ فَحَسَنٌ ، وَإِنْ كَانَ فَوْقَ ذَلِكَ قَلِيلًا فَلَا بَأْسَ بِهِ ، وَقِيلَ : لَا يُخْتَنُ حَتَّى يَبْلُغَ لِأَنَّهُ لِلطَّهَارَةِ وَلَا تَجِبُ عَلَيْهِ قَبْلَهُ ط ( قَوْلُهُ وَقِيلَ عَشْرٌ ) لِزِيَادَةِ أَمْرِهِ بِالصَّلَاةِ إذَا بَلَغَهَا ( قَوْلُهُ وَهُوَ الْأَشْبَهُ ) أَيْ بِالْفِقْهِ زَيْلَعِيٌّ وَهَذِهِ مِنْ صِيَغِ التَّصْحِيحِ

(رد المحتار:۲۹/۳۲۵)

وما یستفاد من حال السلف أنھم کانوا یختتتنون عندشعور الصبي، وکانوا یؤخرون فیہ تاخیرا حسنا۔ والأحسن عندي أن یعجل فیہ، ویختتن قبل سن الشعور، فإنہ أیسر۔

(فیض الباری، کتاب الاستئذان، باب الختان بعد الکبر، رقم الحدیث:6299،10؍214، دار الکتب العلمیۃ)

فقط واللہ اعلم بالصواب

Question ID: 178 Category: Miscellaneous
ختنہ کرنے کے لئے بہترین عمر

السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ

حنفی مذہب کے مطابق ختنہ کروانے کی صحیح عمر کیا ہے؟ میں نے کہیں پڑھا تھا کہ حضور صلی اللہ علیہ وسلم کے زمانے میں بلوغت کے وقت یا ایک اور روایت کے مطابق پیدائش کے سات دن کے اندر کی جاتی تھی۔

 

الجواب وباللہ التوفیق

امام اعظم ابو حنیفہؒ سے اس بارے میں کوئی قول منقول نہیں ہے،اور فقہاءِ احناف کے اس سلسلہ میں مختلف اقوال منقول ہیں،ایک قول یہ ہےکہ ساتویں دن ختنہ کرانا مستحب ہے، امام نوویؒ نے بھی اس کو مستحب لکھا ہے،اور آپ ﷺ نے حضرت حسن اور حضرت حسین کی ختنہ ساتویں دن ہی کروائی تھی۔

دوسرا قول سات سال کا ہے،کیونکہ اس وقت سے بچوں کو نماز کا حکم بھی ہے،اس لئے ختنہ کے لئے سات سال مناسب ہیں،تاکہ نماز مکمل صفائی اور طہارت کے ساتھ ادا کی جاسکے،ایک قول ۹ اور ایک دس سال کا ہے،کیونکہ دس سال میں نماز کے حکم میں اور تاکید ہے،فتاویٰ ہندیہ میں ہے کہ سات سال سے بارہ سال تک ختنہ کروانی چاہئے،یہ مستحب وقت ہے،ان متعدد روایات کے پیش نظر فقہاء لکھا ہےکہ   بلوغ سے پہلے پہلے جب بھی بچہ میں تحمل کی طاقت ہو اس کی صحت اور حالت کو دیکھ کر مناسب وقت تجویز کرکے ختنہ کرادینا چاہیے، اور جتنی کم عمری میں ختنہ کرائیں اتنا ہی بہتر رہتا ہے، بغیر کسی عذر یا وجہ کے اس عمل میں تاخیر کرنا درست نہیں ہے، اس لیے کہ عمر بڑھنے کے ساتھ ساتھ اس عمل کی تکلیف بھی بڑھتی جاتی ہے۔

(مستفاد: فتاوی محمودیہ قدیم ۱۵/ ۱۵۳، جدید ڈابھیل ۴/ ۴۷۸، و۱۱/ ۶۱، الرحیق المختوم ۱/ ۸۳، سیرۃ مصطفی ۱/ ۶۷)

وقال بعض المحققین من الحفاظ: الأشبہ بالصواب أنہ لم یولد مختونا۔ (شامي، کتاب الخنثی، مسائل شتی، زکریا ۱۰/ ۴۸۲، کراچی ۶/ ۷۵۲)

قد اختلف فیہ علی ثلاثۃ أقوال: أحدہا: أنہ ولد مختونا مسرورا، ویروی في ذلک حدیث لا یصح، ذکرہ أبو الفرج ابن الجوزي في الموضوعات، ولیس فیہ حدیث ثابت، ولیس ہذا من خواصہ، فإن کثیراً من الناس یولد مختونا -إلی اؓن قال- عن ابن عباس أن عبدالمطلب ختن النبي ﷺ یوم سابعۃ، وجعل لہ مادوبۃ وسماہ محمدا۔

(زاد المعاد ۱/ ۸۱، کذا في الخصائص الکبری ۱/ ۵۳، البدایۃ والنہایۃ، دارالفکر ۲/ ۲۶۵)

والأشبہ عند الحنفیۃ أن العبرۃ بطاقۃ الصبی إذ لا تقدیر فیہ فیترک تقدیرہ إلی الرأی۔ (الموسوعۃ الفقہیۃ ۱۹؍۲۹)

ابْتِدَاءُ الْوَقْتِ الْمُسْتَحَبُّ لِلْخِتَانِ من سَبْعِ سِنِينَ إلَى اثْنَتَيْ عَشْرَةَ سَنَةً هو الْمُخْتَارُ كَذَا في السِّرَاجِيَّةِ وقال بَعْضُهُمْ يَجُوزُ بَعْدَ سَبْعَةِ أَيَّامٍ من وَقْتِ الْوِلَادَةِ كَذَا في جَوَاهِرِ الْفَتَاوَى

(ہندیہ:۵/۳۵۷)

ووقت الختان غير معلوم عند الإمام فإنه قال لا علم لي بوقته ولم يرو عنهما فيه شيء وقيل سبع سنين وقيل لا يختن حتى يبلغ وقيل أقصاه اثني عشر سنة وقيل تسع سنين وقيل وقته عشر سنين لأنه يؤمر بالصلاة إذا بلغ عشرا اعتبارا أو تخلقا فيحتاج إلى الختان لأنه شرع للطهارة وقيل إن كان قويا يطيق ألم الختان ختن وإلا فلا

(مجمع الانہر:۴/۴۹۱)

( قَوْلُهُ وَقِيلَ سَبْعٌ ) لِأَنَّهُ يُؤْمَرُ بِالصَّلَاةِ إذَا بَلَغَهَا فَيُؤْمَرُ بِالْخِتَانِ ، حَتَّى يَكُونَ أَبْلَغَ فِي التَّنْظِيفِ قَالَهُ فِي الْكَافِي ، زَادَ فِي خِزَانَةِ الْأَكْمَلِ وَإِنْ كَانَ أَصْغَرَ مِنْهُ فَحَسَنٌ ، وَإِنْ كَانَ فَوْقَ ذَلِكَ قَلِيلًا فَلَا بَأْسَ بِهِ ، وَقِيلَ : لَا يُخْتَنُ حَتَّى يَبْلُغَ لِأَنَّهُ لِلطَّهَارَةِ وَلَا تَجِبُ عَلَيْهِ قَبْلَهُ ط ( قَوْلُهُ وَقِيلَ عَشْرٌ ) لِزِيَادَةِ أَمْرِهِ بِالصَّلَاةِ إذَا بَلَغَهَا ( قَوْلُهُ وَهُوَ الْأَشْبَهُ ) أَيْ بِالْفِقْهِ زَيْلَعِيٌّ وَهَذِهِ مِنْ صِيَغِ التَّصْحِيحِ

(رد المحتار:۲۹/۳۲۵)

وما یستفاد من حال السلف أنھم کانوا یختتتنون عندشعور الصبي، وکانوا یؤخرون فیہ تاخیرا حسنا۔ والأحسن عندي أن یعجل فیہ، ویختتن قبل سن الشعور، فإنہ أیسر۔

(فیض الباری، کتاب الاستئذان، باب الختان بعد الکبر، رقم الحدیث:6299،10؍214، دار الکتب العلمیۃ)